selamat tinggal INSTEP

hari tu aku tgah lepak ats kerusi empuk kat umah aku sambil melayan perasaan gundah gelana aku, yela keputusan exam dah kuar kot.. tgah duk releks tu tetiba telipon umah aku bebunyi,

"boleh saya bercakap dengan ehemm bin ehem?"(bukan nama sebenar)
           "ye saya bercakap"
"dukacita dimaklumkan anda telah gagal dalam peperiksaan akhir dan pointer awak tidak melepasi 2.00, oleh itu InsTep memaklumkan anda gagal untuk meneruskan pengajian di sini ape-apepon sila tunggu surat rasmi yang kami akan..."

aku tak dengar yang last2 tu sebab aku kecewa sangat dengan kebodohan aku memanfaatkan peluang yang ade.. aku persiakan harapan orang tua aku.. aku setat motor n bawak diri ke padang sawah padi sambil kesat air mata yang aku saje2 bagi mengalir..

lepas tu baru aku bagitau mak n ayah aku yang aku fail, nampak kecewa kat muka mak aku.. sekali lagi aku tidak membanggakan mak ayah aku..

malas aku nk tulis lagi.. kecewa ni.. nanti aku dah abis kecewa aku tulis balik,, huu.


No comments :